Monday, 22 February 2010

kalau ade rm170,000, mercedes benz ke kawin ngan wanita indonesia? mane best?

kalau aku, aku pilih beli mercedes la, dari kahwin.sebab   Rakyat asing yang ingin berkahwin dengan wanita Indonesia dikehendaki membayar wang pendahuluan sebanyak 500 juta rupiah (RM170,000), syarat baru diperkenalkan kerajaan republik itu untuk menjaga kebajikan wanitanya.
   atas alasan akan diberikan kepada wanita terbabit sekiranya suami mengabaikannya dan anak-anak atas sebab yang tidak dinyatakan, dalam pemahaman aku, wajarkah?
tapi bagaimana pula pihak lelaki  warga indonesia yang ingin berkahwin dengan rakyat asing?
   Bagaimanapun, syarat itu hanya membabitkan lelaki asing yang mahu mengahwini wanita Indonesia dan tidak kepada lelaki tempatan yang mengahwini wanita asing.Bagaimanapun, undang-undang itu tidak diguna pakai bagi perkahwinan campur antara lelaki Indonesia dan wanita asing. Dalam kes itu, suami tidak diminta membayar wang dan isteri yang ditinggalkan terpaksa menanggung diri sendiri , adilkah?
aku taknak campur tangan akan hal negara diorang tu, tapi aku masih lagi terpikir, jika perkara ni berlaku di malaysia, gamaknya ramai la mak ayah wanita  berkeinginan bermenantukan rakyat asing.,so kepada warga malaysia jangan korang mimpi la nak kawen ngan rakyat indonesia, kawen je lah masyarakat kite je.
,tu pasal aku pilih beli mercedes, boleh gak ayat mane mane anak orang kaya,mane tahu, untung gula manis, untung keladi?gatai.........la

Ada nggak ada,
yang penting kita tertawa
Ada nggak ada,
yang penting kita gembira
Sekarang miskin,
siapa tau besok kaya
Sekarang bokek,
Siapa tau besok tokek... eh beruang
Roda... kan berputar
Kadang di bawah, kadang di ata
Suka nggak suka,
Enaknya sukain saja
Enak nggak enak,
Enaknya enakin saja
Jangan mikirin
Tanggal muda tanggal tua
Yang penting masih
Bisa ngutang tetangga
Biar makan nasi pera
Kalau ngumpul aduh enaknya
(Aduh enaknya)
Dibuat gampang
Hidup ini bisa gampang
Dibuat susa
Hidup ini bisa susah
Yang penting kita suka
Kue sera-sera
Kue satu, di bagi rata

detective conan; dari ape yang aku sekodeng, ade baiknye dan ade buruk, jika law tu ade kat malaysia banyak lagi keburukan yang aku nampak jika dilihat dari mata kasar aku lah, khususnya kaum lelaki.
  fikirkan lah...

No comments:

Post a Comment