Thursday 18 February 2010

DiPenJara 75 hari gara- gara FACEBOOK

   lagi fasal FACEBOOK, berita dari luar negara sisipan dari THE STAR, khamis 18 feb, muka surat W23.
seorang remaja perempuan disabit bersalah dan dihukum penjara 75 hari, gara gara entry yang beliau post dihalaman FACEBOOK berunsur menghina dan mengaibkan rakan nya yang juga remaja berikutan hal hal dalaman mereka. berita lanjut sila dapat kan di akhbar the star,
  ada 2,3 kes yang aku dengar sepanjang minggu ini berkaitan halaman sosial tersebut, aku bukan nak menceritakan hal hal mereka, cuma sedikit pendapat dan ingin mendapatkan pandangan dari seluruh rakan networking, berkenaan hala tuju saluran jaringan yang sedang rancak atas muka bumi sekarang.
   bagi aku, tidak salahnya kita untuk meletakan setiap patah kata di halaman berkenaan, tidak kira dimana mana networking, cuma kita perlu peka keadaan sekeliling, perasaan orang lain, umum nya masyarakat GLOBAL. mungkin setiap patah kita boleh menyebabkan konflik antara 2 pihak,, cuma perlu fikir bahawa  wajarkah  setiap patah kata  untuk disiarkan  tidak menyebabkan perkara buruk berlaku.
  bukan apa, kadang kadang maksud kita yang kita fikir kan bersifat besahaja mungkin disalah erti oleh pihak lain..atau mungkin disalah gunakan untuk kegunaan tertentu. Yang boleh menyebabkan ketengangan atau konflik,.FIKIRKAN SEBELUM MENANGUNG AKIBAT


DETECTIVE CONAN;aku pun  fikir 2,3 kali untuk siarkan artikel ini. kot kot mane tahu niat baik aku disalah guna kan.aku cume ingin berkongsi pendapat dan inginkan pandangan dari rakan rakan network yang lain, agar aku tidak terjerumus dimasa mendatang.

1 comment:

  1. detactive abng conan
    pndapt lu gua setuju..it dependslah..tak semua orang boleh terima kritik..especially bab bab sensitive

    toksah lah cite mnde2 sensitive ni wahai blogger..tak pasal2 masuk dalam..guna lah otak. jgn guna lutut. tak gitu?

    ReplyDelete